Ja tam pamiętam jak Aligator wsadzał do mojej byłej O1 (AHF) turbo od 130KM regenerowane przez firmę, której nazwy nie będę tu wymieniał i mówił (z własnego doświadczenia), że turbiny od nich są czasami lepsze niż seryjne nówki, bo normy jakości po prostu mają wyższe. Więc dobrze zregenerować się da, tylko trzeba umieć i mieć odpowiednie zaplecze techniczne.
[O2] Gwiazdanie turbiny Garetta w 1.9 TDI BXE (karetka, świs
Zwiń
X
-
Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
-
-
Panowie odgrzeje temat, mam nadzieje, że się nie pogniewacie. Trochę faktów:
-olej i filtry wymieniane 5 kkm temu
-silnik teoretycznie około 60 tyś km
-zmieniana gruszka turbiny bez regulacji .....
I oto takie dźwięki na luzie się zaczynają wydobywać z turbo (że o efekcie sowy nie wspomnę, ten występuje często ale nie zawsze).
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NFAw_yXi30w[/youtube]
Co Wy na to? Jeździć z tym czy się zacząć przejmować;D ??SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007
Komentarz
-
-
mógł rozważyć się układ wirujący , częsta przypadłość głównie w turbosprężarkach Garrett w BXE oraz w BKD
w tym wątku pokazywałem jak to wygląda na przykładzie turbosprężarki Hubiego2000
str.5
przyczyną może być też ubytek np. kawałka łopatki na układzie wirującym ,lub co najgorsze kiedy układ wirujący ma nadmierny luz i zaczyna ocierać o obudowy
Komentarz
-
-
Witam Panowie,
mam problem z turbina w octvi 2 combi 1.9 tdi 105 km - turbine zdemontował/ zamontował mechanik. Turbina i zawór były czyszczone i teraz auto niema mocy, wcześniej przy obrotach 1300-1500 czułem moc teraz auto trochę pociągnie dopiero około 2500, ale nie wiem czy wogole turbina pracuje? szukam kontaktu do dobrego mechanika w poznaniu lub okolicy i przy jakich obrotach powinna otwierac się turbina?Jest wiele takich, ale ta jest moja!
( z nową turbiną i sprzęgłem po przejechanych 135 000 - q.... )
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez klimkaWitam Panowie,
mam problem z turbina w octvi 2 combi 1.9 tdi 105 km - turbine zdemontował/ zamontował mechanik. Turbina i zawór były czyszczone i teraz auto niema mocy, wcześniej przy obrotach 1300-1500 czułem moc teraz auto trochę pociągnie dopiero około 2500, ale nie wiem czy wogole turbina pracuje? szukam kontaktu do dobrego mechanika w poznaniu lub okolicy i przy jakich obrotach powinna otwierac się turbina?OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
jechać do serwisu na kompa czy zwykły mechanik pomoze?
[ Dodano: Nie 15 Gru, 13 19:33 ]
Rozmawiałem z swoim mechanikiem, stwierdził ze należy zdemontować turbinę i dać do regeneracji, mechanik który wcześniej zajmował się turbina dal ja do firmy w swadzimu, która się zajmuje turbinami i stwierdzili ze wystarczy ja wyczyścić. pytanie czy po ich zabawie czegoś nie przestawili.Jest wiele takich, ale ta jest moja!
( z nową turbiną i sprzęgłem po przejechanych 135 000 - q.... )
Komentarz
-
-
Może coś podpowiem, od ok 2 lat zacząłem słyszeć delikatne wycie/świszczenie turbiny oraz tzw. sowe. Parametry pracy turbiny były weryfikowane i żadnych niepokojących objawów nie stwierdzono. Od około 2 miesięcy turbo zaczęło głośniej pracować, więc zdecydowałem się na wymianę. Zaprzyjaźniony mechanik zaproponował sprawdzone wielokrotnie rozwiązanie aby oddać turbo do TRANSTURBO do Mielca i tam poddać go regeneracji + ewentualnie modyfikacji. Wczoraj po wymontowani turbo okazało się, że sprężarka jest w stanie idealnym pod względem luzów (przebieg samochodu lekko powyżej 150 tys), jednak uległy wyszczerbieniu niektóre łopatki sprężarki... Prawdopodobnie przy, którymś serwisie w ASO coś musiało zostać w puszcze od filtra :/ (kochane ASO). Turbo do samego końca pracowało super, bez lagów jednak coraz częściej zaczynało wyć. Należy niezwykle uważać jak oczyszczona jest puszka przy filtra powietrza, bo coś może zostać wciągnięte do sprężarki i awaria gotowa. W moim przypadku całe szczęście delikatnie ucierpiały łopatki jednak z biegiem czasu najprawdopodobniej coś traciło geometrie i coraz głośniej dawało o sobie znać.
W następnym tygodniu wlatuje do samochodu hybryda ASZ w obudowie mojej ori, auto zostanie zestrojone na bezpiecznym programie i mam nadzieję będę cieszył się bezawaryjną jazdą (takie turbo podobno będzie bardziej wytrzymałe niż ori).
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rOBERTO795wcześniej przy obrotach 1300-1500 czułem moc
Jazda TDI czy innym dieselkiem z 1300-1500 rpm to anomalia, nie mówiąc już o próbie wciskania gazu i zmuszania silnika wraz z układem przeniesienia napędu do wysiłku od tych bezsensownie niskich obrotów...
M.666 4U
Komentarz
-
-
Gwiazdanie turbiny Garetta w 1.9 TDI BXE
Cytuję Classica z BIAŁYSTOK
,,Szanowni Panowie!!!
Zjawisko dźwiękowe które Was niepokoi jest normalne a nawet więcej jest efektem celowo wymuszonym przez ECU(sterownik silnika).Dźwięk powstaje w momencie odjęcia nogi z gazu wprowadzonego na obroty silnika i pochodzi z turbiny której kierownice w tej chwili ustawiają się tak aby wykorzystać rozpędzony wirnik i podtrzymać ciśnienie w układzie dolotowym do momentu zmiany biegu. Mówiąc prościej chodzi o złagodzenie zjawiska turbo dziury. Zjawisko słyszalne jest najbardziej w trakcie jazdy przy zmianie z 2 na3,4 i 5.
Im więcej gazu wciśniemy przed zmianą tym dźwięk intensywniejszy. Proszę wyłączyć muzykę i posłuchać. Jest to jak gdyby gwałtowna zmiana średnicy dolotu wyzwalająca zjawisko dźwiękowe. Dźwięk podobny jest do kończącego się łożyska oporowego sprzęgła(niektórzy mylnie to interpretują) ale trwa tylko chwilę(zepsute łożysko huczy cały czas przy wciśniętym pedale. A więc ASO było blisko. Niestety zawór upustowy stosuje się w silnikach benzynowych ze względu na zamykającą się przepustnicę i zjawisko wyhamowywania turbiny przez sprężone przed przepustnicą powietrze. Poza tym zawór upustowy charakterystycznie SYKA(syczy) natomiast ten dźwięk bardziej przypomina gwizdo-huczenie. Nie wszystkie silniki z turbinami o zmiennej geometrii mają jednak tak napisany program!!!Na pewno jest w silniku BXE!!!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez giiiienekJa miałem bardziej http://s745.photobucket.com/user/gii...ml?sort=3&o=29
Otóż kupiłem O2 1.9 TDI BJB (z pewnych rąk, turbo było stosunkowo wymieniane niedawno - nachodzi mnie tylko myśl czy warsztat tutaj nie zrobił wała - fakturę mam). Otóż moje turbo zachowuje się dokładnie w ten sam sposób.
I zastanawia mnie czy wpisuje się to w "normę", tak jak to na stronie 3 było pisane, czy też nie. Dodam, że auto przyspiesza moim zdaniem bez szału (jeździłem kiedyś 1.9 TDI [innym niż bjb] w VW Caddym i lepiej jechał). Tak więc mając na uwadze zmienioną turbinę zastanawiam się czy nie będzie to jakaś nieszczelność np. w dolocie? Czy zacząć od zrobienia logów? [jeśli tak to będę musiał zobaczyć z czym to się je :P]
Minęły 2 tyg od zakupu i chciałbym się zająć czym trzeba i zrobić wszystko na tiptop. Więc pojawił się temat karetki i termostatu. Za wszelkie rady dzięki!
Komentarz
-
-
Ale mówisz o samym dźwięku karetki czy o tym, że słabo się odpycha?
Jeśli o dźwięku - sam dźwięk (po przeglądaniu forum) mnie nie martwi, do tego mam świeżą turbinkę.
Jeśli chodzi o słabe odpychanie - to mnie tylko zastanawia, bo planuję chipa, a jak wiadomo - dobrze aby auto było sprawne. Więc najbardziej by mi pasowała opcja z nieszczelnym dolotem.
Komentarz
-
-
Kurde, tego się obawiałem. Zresztą jak już kiedyś pojawiła mi się dziura w dolocie w innym aucie, to objawy były trochę inne (żadna karetka, tylko przy wyższych obrotach świst - ale takie bardziej ćwierkanie, a tutaj właśnie od niskich już słychać. I głównie na zimnym silniku). Logi coś dadzą czy szukać bezpośrednio czarodzieja od turbin?
No i dzięki za odpowiedzi
Komentarz
-
-
Mało jest czarodziejów od turbin. Mi jeden z nich (nie do Skody wprawdzie) właśnie sprzedał regenerowane turbo. Turbo jak turbo, jakoś dmucha, ale dałem się nabrać na komplet uszczelek, rzekomo lepszych niż ori. Mój mechanik nie chciał o nich słyszeć (miał już przygotowany komplet oryginalnych z ASO), ale uprosiłem go i przynajmniej część miał zamontować tych tańszych. Uszczelka jest uszczelka, żadna filozofia, no nie? No... To teraz mam do sprzątania plamy po oleju pod i w garażu. A samochód z powrotem u mecha - diagnoza - odkształcona po 1 dniu uszczelka nad rurką odprowadzającą olej. Zapach palonego oleju i dymek uchodzący spod maski - bezcenny. Tak się kończą gówniane oszczędności. Nigdy ich nie robiłem i miałem spokój. Teraz się skusiłem, bo auto ma iść na sprzedaż.
Logi zawsze warto zrobić, dowiesz się wiele o samochodzie. Ale turbina nie ma prawa być słyszalna inaczej jak lekki syk przy ostrym depnięciu - żadnych gwizdów, żadnych jęków. Moją przy ruszaniu auta spod domu było słychać z domu przez zamknięte okno A zepsułem ją jednorazowym testem prędkości max (z chipem) - dwie minuty z butem w podłodze na chyba nienajlepszym oleju. Od razu po tym zaczęła jęczeć, a przedtem była zupełnie cicha. To mówi samo za siebie - uszkodzona. Wkrótce potem odczuwalny spadek doładowania przy niskich obrotach, auto straciło nieco dynamiki. Wymiana na regenerowaną - i nastała cisza.
M.666 4U
Komentarz
-
-
Re: Gwiazdanie turbiny Garetta w 1.9 TDI BXE
Dzięki za odpowiedź, nie zostaje mi nic innego jak zobaczyć co się dzieje. Jutro jadę na pierwszego spota OCP, zobaczymy - może ktoś coś poradzi
Wcześniejsza odpowiedź w tym temacie trochę mnie uspokoiła na wstępie, choć nie robiłbym sobie nadziei :P
Zamieszczone przez stryjek998Cytuję Classica z BIAŁYSTOK
,,Szanowni Panowie!!!
Zjawisko dźwiękowe które Was niepokoi jest normalne a nawet więcej jest efektem celowo wymuszonym przez ECU(sterownik silnika).Dźwięk powstaje w momencie odjęcia nogi z gazu wprowadzonego na obroty silnika i pochodzi z turbiny której kierownice w tej chwili ustawiają się tak aby wykorzystać rozpędzony wirnik i podtrzymać ciśnienie w układzie dolotowym do momentu zmiany biegu. Mówiąc prościej chodzi o złagodzenie zjawiska turbo dziury. Zjawisko słyszalne jest najbardziej w trakcie jazdy przy zmianie z 2 na3,4 i 5.
Im więcej gazu wciśniemy przed zmianą tym dźwięk intensywniejszy. Proszę wyłączyć muzykę i posłuchać. Jest to jak gdyby gwałtowna zmiana średnicy dolotu wyzwalająca zjawisko dźwiękowe. Dźwięk podobny jest do kończącego się łożyska oporowego sprzęgła(niektórzy mylnie to interpretują) ale trwa tylko chwilę(zepsute łożysko huczy cały czas przy wciśniętym pedale. A więc ASO było blisko. Niestety zawór upustowy stosuje się w silnikach benzynowych ze względu na zamykającą się przepustnicę i zjawisko wyhamowywania turbiny przez sprężone przed przepustnicą powietrze. Poza tym zawór upustowy charakterystycznie SYKA(syczy) natomiast ten dźwięk bardziej przypomina gwizdo-huczenie. Nie wszystkie silniki z turbinami o zmiennej geometrii mają jednak tak napisany program!!!Na pewno jest w silniku BXE!!!
Komentarz
-
Komentarz